Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2014

Η εξομολόγηση μιας γυμνάστριας

Η εξομολόγηση μιας γυμνάστριας

Είναι 23.35 Δευτέρα βράδυ. Πριν λίγο γύρισα σπίτι, παράγγειλα να φάω και κάθομαι στην τηλεόραση – είμαι πτώμα, σηκώθηκα από τις 6. Σου θυμίζει κάτι; Γιατί είναι κλασσική πρακτική. Ανθυγιεινή θα μου πεις γιατί και τρώω αργά και απ’ έξω και μπροστά στη τηλεόραση- τραγικό! Α ναι – ξέχασα να σας πω ότι είμαι γυμνάστρια.

Ακόμη και εγώ θα έπρεπε να συμβουλεύσω τον εαυτό μου ενάντια σε ορισμένες από τις προαναφερθείσες πρακτικές – ωστόσο ας είμαστε ρεαλιστικοί. Όταν δουλεύεις όλη μέρα υπάρχουν οι φορές που δεν θα προλάβεις ή δεν έχεις διάθεση να μαγειρέψεις ή ξέχασες το τάπερ σου στο σπίτι φεύγοντας βιαστικά.

Όμως πάντα έχουμε επιλογές. Για αυτές τις επιλογές θέλω να σας μιλήσω. Ναι το ξέρω δεν είναι πάντα οι πιο ευχάριστες αλλά πάντα υπάρχουν – για όλους μας.

Ως κοινωνία έχουμε γίνει μαλθακοί. Έχουμε ξεχάσει τι σημαίνει πειθαρχεία και σκληρή δουλειά σε πολλούς τομείς. Στη προκείμενη περίπτωση, η γυμναστική και η διατροφή μας σίγουρα ανήκουν σε αυτούς.

Ναι η αλήθεια είναι ότι και μόνο η καθημερινή μας εργασία είναι αρκετή να μας κάνει να νιώθουμε εξουθενωμένοι και ναι η αλήθεια είναι πως η γυμναστική -ειδικά όταν περιμένεις και αποτέλεσμα από αυτήν- είναι επίσης κουραστική.

Δε γίνεται να βρούμε κάτι που να μας βοηθήσει να φτιάξουμε σώμα, να διώξουμε τη κοιλιά η τη κυτταρίτιδα χωρίς να κουραστούμε παραπάνω;

Κάθε μέρα βομβαρδιζόμαστε από διαφημίσεις για μαγικά τσάγια, χάπια, καφέδες, μασαζοκορσέδες, ζελατίνες, θαυματουργά μηχανήματα που θα μας σμιλέψουν τους κοιλιακούς / γλουτούς κλπ και θα εξαλείψουν το τοπικό μας πάχος άμεσα και χωρίς κόπο. Είναι δυνατόν να έχουμε γίνει ως κοινωνία τόσο ευκολόπιστοι? Ή να είναι τόσο χαζοί οι υπόλοιποι που κοπιάζουν και τρώνε σωστά για να πετύχουν τα επιθυμητά αποτελέσματα?

Η πλειοψηφία του κόσμου λειτουργεί με τη λογική του εύκολου τρόπου και τη σκέψη ότι "αφού κάνω κάτι - κάποιο αποτέλεσμα θα έχω". Δε το απορρίπτω γιατί εμπεριέχει μια δόση αλήθειας και πολλές φορές ακόμα και εγώ συμβουλεύω τον κόσμο και τον εαυτό μου όταν πιέζομαι από χρόνο η κούραση να κάνω έστω κάτι - να μη το αφήσω.

Αυτό χωρίς φυσικά να αναιρείται η μία αναπόφευκτη πραγματικότητα:

δυνατή προσπάθεια= μέγιστο αποτέλεσμα
μέτρια προσπάθεια= μέτριο αποτέλεσμα

Υπάρχει και η μερίδα του κόσμου που δεν ενδιαφέρεται για την εξωτερική του εμφάνιση. Μια βόλτα να κάνεις έξω και βλέπεις πόσο κόσμο να φοράει ρούχα που δεν θα έπρεπε. Και δεν αναφέρομαι σε δυο- τρία περιττά κιλά. Οκ ίσως είμαι κακιά ή έχω τη δική μου άποψη όσον αφορά την αισθητική. Η γνώμη μου όσον αφορά το σώμα του άλλου περιττεύει εφόσον εκείνος/η νιώθει καλά με τον εαυτό τους. Όμως μην ακούω παράπονα από τους ίδιους τότε για το πώς είναι.

Γιατί η αλήθεια είναι η εξής για όλους μας:

• Αν κάθε μέρα δεν τρως σωστά και δε κάνεις γυμναστική θα παχύνεις
• Εάν δεν τρως σωστά και κάνεις μια φιλότιμη προσπάθεια στη γυμναστική θα δείς μια μικρή βελτίωση.
• Εάν ξεκινήσεις μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή μαζί με λίγη γυμναστική θα αρχίσεις να βλέπεις κάποια αποτελέσματα, αλλά όχι τα μέγιστα.
• Εάν κάνεις σωστή διατροφή και σωστή γυμναστική θα έχεις τα βέλτιστα αποτελέσματα για το σώμα σου. Έσω περήφανος για τη προσπάθεια που κάνεις και απόλαυσε τα αποτελέσματα. Δεν έχω ακούσει ποτέ κάποιον που κάνει αυτά που πρέπει να διαμαρτύρεται για τα αποτελέσματα!

Που θέλω να καταλήξω? Στο ότι ό,τι κιαν κάνουμε, ας το κάνουμε συνειδητοποιημένα, γιατί με μισές λύσεις και κοροϊδίες τελικά μόνο τον εαυτό μας κοροϊδεύουμε. Γιατί εμείς επιλέγουμε αν θα παραγγείλουμε καλαμάκι κοτόπουλο με ντοματοσαλάτα ή σκεπαστή, αν θα πιούμε αναψυκτικό ή νερό, αν θα χαζολογήσουμε ασκόπως στο Facebook ή αν θα πάμε να ιδρώσουμε βραδιάτικα στο γυμναστήριο.

Σίγουρα οι περισσότεροι από εμάς δεν θα κλείσουμε συμβόλαια χιλιάδων δολαρίων για να δείξουμε τους κοιλιακούς μας στο επόμενο blockbuster οπότε ας είμαστε ρεαλιστικοί - και θα φάμε και θα πιούμε και τη σοκολάτα μας θα απολαύσουμε. Ας εφαρμόσουμε όμως (τουλάχιστον) το πάν μέτρον άριστον και την επόμενη φορά που θα δυσκολευτούμε να μπούμε στο τζιν μας ας σκεφτούμε ότι μήπως το παράκανα με τις πίτσες κάθε βράδυ? ‘Αντε σήκω από τον καναπέ!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου